Radhošť

je třetí lodí liniového typu o nosnost 6 tis DWT a byla postavena jako 12. ze série B 455 ve štětínské loděnici. Stavba lodi byla zahájena položením kýlu dne 9.9.1969 a dobrými hospodářskými výsledky provozována zejména v relacích kubánské, indické a levantské na československý i cizí účet.

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

23.05.70

 

délka

m

123,9

provoz

 

07.04.90

 

šířka

m

17,0

roků

 

19,9

 

ponor

m

6,9

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1970

 

druh

 

vznětový

místo

 

Štětín

 

výrobce

 

Sulzer

země

 

Polsko

 

KS

HP

5500,0

druh

 

kus.

 

rychl.

míle/hod.

14,6

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

18,2

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

5310

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

5961

 

PH pův.

mil.Kč

43,2

prostor

m3

9699

 

PH VRCV

mil.Kč

34,8

 

Oproti lodi Blaník byly  realizovány obdobné změny jako u předchozí Radhoště.

V roce 1977 bylo provedeno přecenění lodi (podle obecných pravidel pro přecenění základních prostředků a hodnota lodi se snížila (což ovlivňuje relativní ukazatele návratnosti v jednotlivých letech).

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1970

4

180

10

17

22

80

9,1

3,2

2,0

5,2

12,1

8,3

4,6

1971

10

378

11

44

60

223

20,1

6,9

3,5

10,4

24,0

4,2

8,0

1972

8

312

10

34

51

210

15,1

3,0

3,5

6,5

15,0

6,7

8,0

1973

10

396

15

42

59

226

27,7

11,8

3,5

15,3

35,4

2,8

8,0

1974

7

323

0

35

38

183

25,7

11,2

3,5

14,7

33,9

3,0

8,0

1975

7

375

12

27

45

160

26,1

2,7

3,8

6,5

15,0

6,7

8,7

1976

6

325

19

25

54

188

28,3

5,1

3,5

8,6

19,9

5,0

8,0

1977

8

395

0

31

45

159

28,1

10,1

2,2

12,2

35,2

2,8

6,2

1978

7

340

18

26

40

135

22,9

5,1

1,8

6,9

19,9

5,0

5,3

1979

4

332

0

19

37

138

22,4

5,6

1,7

7,2

20,8

4,8

4,8

1980

9

392

28

28

48

149

42,5

10,4

2,0

12,4

35,5

2,8

5,7

1981

9

326

22

26

38

103

31,7

10,0

1,8

11,7

33,7

3,0

5,1

1982

12

352

3

40

58

158

26,1

3,1

1,8

4,9

14,1

7,1

5,2

1983

18

390

1

50

52

103

43,8

16,5

2,0

18,5

53,3

1,9

5,7

1984

11

343

18

30

37

104

37,1

9,7

1,9

11,5

33,2

3,0

5,4

1985

11

369

0

30

34

91

39,2

13,7

1,9

15,6

44,8

2,2

5,5

1986

8

305

38

27

57

158

24,6

2,3

0,4

2,7

7,8

12,8

1,2

1987

7

388

0

21

46

113

21,0

4,2

0,0

4,2

12,0

8,3

0,0

1988

8

307

24

30

44

113

20,8

1,8

0,0

1,8

5,1

19,6

0,0

1989

10

394

1

43

54

161

26,7

5,4

0,0

5,5

15,7

6,4

0,1

1990

4

107

0

19

14

60

5,9

0,6

0,0

0,6

1,6

62,9

0,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

178

7029

230

645

933

3015

544,9

142,3

40,5

182,8

23,2

4,3

5,1

 

První stovku cest završila loď v roce 1982 dopravou speciálního nákladu z Kardeljeva do Latákie,  tedy v relaci, v níž dosáhla nejlepších hospodářských výsledků.

Prvých sto tisíc tun přepravila loď v roce 1973, druhou stovku dosáhla v roce 1976, tři sta tisíc dovršila v roce 1979, čtvrtou v roce 1982, pátou v roce 1985 a šestou v roce 1987.

Půl milionu mil ujela na prvé cestě v roce 1980.

Nejkratší cestou, trvající 9 dní, byla okružní cesta 79 z Kardeljeva do Latákie s nákladem speciálního zboží, realizovaná v roce 1980, nejdelší byla exportní cesta 68 v roce 1979, která trvala celkem 121 dní s přepravou kusového zboží a železa z Gdaňska a Pirea do Um .Quasru, Kuwaitu a Damannu.

Nejvíce zboží na jedné cestě – 5 877 tun železa a drobnice přepravila loď v roce 1976 na exportní cestě 51 ze Štětína, Rostoku a Ploče do Mombasy a Kuwajtu. Nejlehčí náklad byl zaznamenán na jubilejní sté cestě v roce 1982 – 378 tun drobnice.

Hospodářské výsledky jsou opět nadprůměrné, ve všech letech zisková, nejlepší v roce 1983, kdy přínos přesáhl polovinu pořizovací hodnoty.

Zcela odepsaná loď byla prodaná za 22,6 mil.Kč a čistý výnos z prodeje činil 21,2 mil.Kč.