je
třetí lodí liniového typu o nosnost 6 tis DWT a byla postavena jako 12. ze série
B 455 ve štětínské loděnici. Stavba lodi byla zahájena položením kýlu dne
9.9.1969 a dobrými hospodářskými výsledky provozována zejména v relacích
kubánské, indické a levantské na československý i cizí účet.
v provozu |
|
|
|
rozměry |
|
|
od |
|
23.05.70 |
|
délka |
m |
123,9 |
provoz |
|
07.04.90 |
|
šířka |
m |
17,0 |
roků |
|
19,9 |
|
ponor |
m |
6,9 |
|
|
|
|
|
|
|
stavba |
|
|
|
hlavní stroj |
|
|
rok |
|
1970 |
|
druh |
|
vznětový |
místo |
|
Štětín |
|
výrobce |
|
Sulzer |
země |
|
Polsko |
|
KS |
HP |
5500,0 |
druh |
|
kus. |
|
rychl. |
míle/hod. |
14,6 |
|
|
|
|
spotř. |
tuny/den |
18,2 |
parametry |
|
|
|
|
|
|
tonáž |
BRT |
5310 |
|
poř.hodnota |
|
|
nosnost |
DWT |
5961 |
|
PH pův. |
mil.Kč |
43,2 |
prostor |
m3 |
9699 |
|
PH VRCV |
mil.Kč |
34,8 |
Oproti
lodi Blaník byly realizovány
obdobné změny jako u předchozí Radhoště.
V roce
1977 bylo provedeno přecenění lodi (podle obecných pravidel pro přecenění
základních prostředků a hodnota lodi se snížila (což ovlivňuje relativní
ukazatele návratnosti v jednotlivých letech).
|
provozní
výsledky |
|
tuno |
finanční výsledky |
návratnost |
odp. | |||||||
rok |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
tržby |
zisk |
odpisy |
přínos |
% |
roky |
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1970 |
4 |
180 |
10 |
17 |
22 |
80 |
9,1 |
3,2 |
2,0 |
5,2 |
12,1 |
8,3 |
4,6 |
1971 |
10 |
378 |
11 |
44 |
60 |
223 |
20,1 |
6,9 |
3,5 |
10,4 |
24,0 |
4,2 |
8,0 |
1972 |
8 |
312 |
10 |
34 |
51 |
210 |
15,1 |
3,0 |
3,5 |
6,5 |
15,0 |
6,7 |
8,0 |
1973 |
10 |
396 |
15 |
42 |
59 |
226 |
27,7 |
11,8 |
3,5 |
15,3 |
35,4 |
2,8 |
8,0 |
1974 |
7 |
323 |
0 |
35 |
38 |
183 |
25,7 |
11,2 |
3,5 |
14,7 |
33,9 |
3,0 |
8,0 |
1975 |
7 |
375 |
12 |
27 |
45 |
160 |
26,1 |
2,7 |
3,8 |
6,5 |
15,0 |
6,7 |
8,7 |
1976 |
6 |
325 |
19 |
25 |
54 |
188 |
28,3 |
5,1 |
3,5 |
8,6 |
19,9 |
5,0 |
8,0 |
1977 |
8 |
395 |
0 |
31 |
45 |
159 |
28,1 |
10,1 |
2,2 |
12,2 |
35,2 |
2,8 |
6,2 |
1978 |
7 |
340 |
18 |
26 |
40 |
135 |
22,9 |
5,1 |
1,8 |
6,9 |
19,9 |
5,0 |
5,3 |
1979 |
4 |
332 |
0 |
19 |
37 |
138 |
22,4 |
5,6 |
1,7 |
7,2 |
20,8 |
4,8 |
4,8 |
1980 |
9 |
392 |
28 |
28 |
48 |
149 |
42,5 |
10,4 |
2,0 |
12,4 |
35,5 |
2,8 |
5,7 |
1981 |
9 |
326 |
22 |
26 |
38 |
103 |
31,7 |
10,0 |
1,8 |
11,7 |
33,7 |
3,0 |
5,1 |
1982 |
12 |
352 |
3 |
40 |
58 |
158 |
26,1 |
3,1 |
1,8 |
4,9 |
14,1 |
7,1 |
5,2 |
1983 |
18 |
390 |
1 |
50 |
52 |
103 |
43,8 |
16,5 |
2,0 |
18,5 |
53,3 |
1,9 |
5,7 |
1984 |
11 |
343 |
18 |
30 |
37 |
104 |
37,1 |
9,7 |
1,9 |
11,5 |
33,2 |
3,0 |
5,4 |
1985 |
11 |
369 |
0 |
30 |
34 |
91 |
39,2 |
13,7 |
1,9 |
15,6 |
44,8 |
2,2 |
5,5 |
1986 |
8 |
305 |
38 |
27 |
57 |
158 |
24,6 |
2,3 |
0,4 |
2,7 |
7,8 |
12,8 |
1,2 |
1987 |
7 |
388 |
0 |
21 |
46 |
113 |
21,0 |
4,2 |
0,0 |
4,2 |
12,0 |
8,3 |
0,0 |
1988 |
8 |
307 |
24 |
30 |
44 |
113 |
20,8 |
1,8 |
0,0 |
1,8 |
5,1 |
19,6 |
0,0 |
1989 |
10 |
394 |
1 |
43 |
54 |
161 |
26,7 |
5,4 |
0,0 |
5,5 |
15,7 |
6,4 |
0,1 |
1990 |
4 |
107 |
0 |
19 |
14 |
60 |
5,9 |
0,6 |
0,0 |
0,6 |
1,6 |
62,9 |
0,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
178 |
7029 |
230 |
645 |
933 |
3015 |
544,9 |
142,3 |
40,5 |
182,8 |
23,2 |
4,3 |
5,1 |
První
stovku cest završila loď v roce 1982 dopravou speciálního nákladu z
Kardeljeva do Latákie, tedy
v relaci, v níž dosáhla nejlepších hospodářských výsledků.
Prvých
sto tisíc tun přepravila loď v roce 1973, druhou stovku dosáhla v roce
1976, tři sta tisíc dovršila v roce 1979, čtvrtou v roce 1982, pátou
v roce
Půl
milionu mil ujela na prvé cestě v roce 1980.
Nejkratší
cestou, trvající 9 dní, byla okružní cesta 79 z Kardeljeva do Latákie s nákladem
speciálního zboží, realizovaná v roce 1980, nejdelší byla exportní cesta 68
v roce 1979, která trvala celkem 121 dní s přepravou kusového zboží a
železa z Gdaňska a Pirea do Um .Quasru, Kuwaitu a Damannu.
Nejvíce
zboží na jedné cestě – 5 877 tun železa a drobnice přepravila loď v roce
1976 na exportní cestě 51 ze Štětína, Rostoku a Ploče do Mombasy a Kuwajtu.
Nejlehčí náklad byl zaznamenán na jubilejní sté cestě v roce 1982 – 378 tun
drobnice.
Hospodářské
výsledky jsou opět nadprůměrné, ve všech letech zisková, nejlepší v roce
1983, kdy přínos přesáhl polovinu pořizovací hodnoty.
Zcela
odepsaná loď byla prodaná za